Het houden van de Profeet

De Profeet Moehammed, moge Allah zijn eer en status verhogen, zei:

" المَــرْءُ مَـع مَـن أحَــبَّ "

Wat betekent: “Allah brengt de persoon weer samen met zijn geliefden op de Dag des Oordeels. En hij zal door hen begunstigd worden als ze vromen zijn.”

Het zal een grote gunst voor ons zijn om op de Dag des Oordeels samen met onze geliefde Profeet Moehammed te zijn, moge Allah zijn eer en status verhogen.

De allerhoogste positie en rang in het Paradijs is voor de Profeet Moehammed, moge Allah zijn eer en status verhogen.

Degene die van de Profeet houdt en die graag samen wil zijn met de Profeet, moet de Profeet volgen.

﴿ قُلۡ إِن كُنتُمۡ تُحِبُّونَ ٱللَّهَ فَٱتَّبِعُونِي يُحۡبِبۡكُمُ ٱللَّهُ وَيَغۡفِرۡ لَكُمۡ ذُنُوبَكُمۡۚ وَٱللَّهُ غَفُورٞ رَّحِيمٌ (31) قُلۡ أَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَٱلرَّسُولَۖ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَإِنَّ ٱللَّهَ لَا يُحِبُّ ٱلۡكَٰفِرِينَ (32) ﴾

Wat betekent: [Zeg (O Moehammed): als jullie van Allah houden, volg mij dan, Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevingsgezind en Barmhartig (31). Zeg (O Moehammed): Gehoorzaam Allah en de Boodschapper. Maar als zij zich afkeren, dan houdt Allah niet van de ongelovigen (32).]

Degene die van de Profeet houdt en die graag met de Profeet wil samenzijn, moet als eerste in Allah geloven en geloven in de Boodschapper van Allah Profeet Moehammed, moge Allah zijn eer en status verhogen.

Na het geloven in Allah en het geloven in de Boodschapper van Allah moet diegene de verplichtingen nakomen en de zonden vermijden. De verplichtingen die voor iedere verantwoordelijke persoon verplicht zijn, bijvoorbeeld:

• het Gebed,

• het Vasten,

• het verrichten van de Bedevaart (Hadj) voor degene die hiertoe in staat is,

• het betalen van de Zakat voor degene die hiervoor verplicht is,

• het leren van de noodzakelijke kennis van de Islam

• en dergelijke.

Ten tweede moet men de zonden vermijden. Dat wil zeggen dat hij zich moet onthouden van alle zonden.

De gelovige die alle verplichtingen doet en alle zonden vermijdt, bereikt de rang van ‘Teqqiey’ (Arabisch: تقيّ). Dat wil zeggen dat hij of zij een complete gelovige is. De compleet gelovige moslims zijn de eersten die in het Paradijs worden binnengelaten. Dat wil zeggen dat zij het Paradijs ingaan zonder vooraf bestraffing te krijgen.

De moslim die van de Profeet Moehammed houdt, zal samen met de Profeet in het Paradijs zijn. Moge Allah de eer en de status van onze Profeet Moehammed verhogen.

De Metgezellen van de Profeet hielden veel van de Profeet Moehammed, moge Allah zijn eer en status verhogen. Ze hielden meer van hem dan van hun eigen geld, kinderen, vaders en moeders.

Een Metgezel van de Profeet is degene die persoonlijk de Profeet ontmoet heeft en in de Profeet geloofde en als moslim is gestorven.

Degene die de Profeet liefheeft, volgt de Profeet in alles wat hij gezegd en gedaan heeft. Degene die de Profeet liefheeft, vermijdt alles wat de Profeet aanbevolen heeft om te vermijden.

Het liefhebben van de Profeet Moehammed is rustgevend voor het hart.

We houden van u o Boodschapper van Allah Profeet Moehammed,

We zouden willen dat we bij u waren,

We zouden willen dat we achter u gebeden hadden,

We zouden willen dat we naar u keken en uw mooie gezicht zagen,

We zouden willen dat we de Hadieth van u hadden gehoord,

O Boodschapper van Allah, moge Allah uw rang verhogen.

We vragen Allah om ons geliefde Profeet Moehammed in het Paradijs te laten ontmoeten en om daar samen met de Profeet te zijn.

Deel deze pagina




GERELATEERDE ARTIKELEN