De Belangrijkste Kennis - 1

Beste jeugd,

We beginnen met de naam van God. Wij danken God en prijzen Hem voor alle gunsten die Hij ons heeft gegeven. Wij vragen God om de eer en de rang van onze Profeet Moehammed te verhogen ().

Wij willen het met jullie hebben over de belangrijkste kennis die je kan leren. Dit is de kennis over God en over de Profeten die God naar ons heeft gestuurd.

Deze kennis is belangrijker dan het leren van een vreemde taal of het repareren van een auto of het leren van hoe je een computer gebruikt. Waarom zeggen we dit? Want als de persoon niet het juiste geloof in Allah heeft en niet het juiste geloof over de eigenschappen van de Profeten heeft, vrede zij met hen, dan is deze persoon geen Moslim.

Als een persoon als een gehoorzame Moslim overlijdt, gaat hij naar het Paradijs zonder bestraffing. Hij zal daar voor eeuwig leven, genietend van al het genot van het Paradijs zonder dat het eindigt.

Ieder mens hoort Moslim te zijn. De Islam is voor ieder persoon. De Islam is niet een religie die alleen toebehoort aan een bepaald ras of aan een bepaalde nationaliteit. De Islam is voor alle mensen. De Islam is voor jou.

De waarheid over God (Allah) is dat Hij bestaat. Hij heeft altijd bestaan. God bestond al voordat Hij de schepsels geschapen heeft. Hij creëert nog steeds dingen. Alles wat je om je heen ziet, is door God geschapen.

God heeft geen begin. Dat betekent dat God niet geschapen is en niet geboren is. God lijkt niet op ons. Wij zullen doodgaan en eenieder van ons zal ooit sterven. God sterft niet. Bovendien heeft God geen einde.

God verandert niet. Wij veranderen wel. Wij beginnen zonder iets te weten en daarna leren we dingen. We leren iets en daarna kunnen we bepaalde dingen doen. Sommige van ons sterven jong, anderen sterven op een middelbare leeftijd en anderen sterven op een oudere leeftijd. God is niet zo, God verandert niet.

God heeft niets nodig. God heeft onze aanbidding ook niet nodig. Het is niet Hij die baat heeft van onze aanbidding, maar wij. Wanneer we slechte daden verrichten, zijn wij degenen die daaronder lijden en niet God. God heeft de Engelen, de djinn en de mensen niet nodig. God heeft niets nodig. God heeft ze allemaal geschapen en zij hebben Hem nodig. Zelfs de onwetende persoon die niet in God gelooft, heeft God nodig. God heeft hem leven en alle andere dingen gegeven. Maar wanneer deze persoon overlijdt, zal hij voor eeuwig gestraft worden.

Deel deze pagina




GERELATEERDE ARTIKELEN