Voorbeelden van Mirakelen

Imam ash-Shafi^iey (Arabisch: إمام الشافعي) zei, wat betekent: "Voor elk Mirakel dat Allah aan de andere Profeten gaf, gaf Hij de Profeet Moehammed een soortgelijk of een groter Mirakel."

Profeet Salih vrede zij met hem:

Toen de mensen van de Profeet Salih, vrede zij met hem, hem om een Mirakel vroegen, steunde Allah hem door een kameel en zijn kalf voort te brengen uit een stevige rots. Toen ze dat zagen, omarmden sommige mensen de Islam, terwijl anderen dat niet deden.

Profeet Jezus vrede zij met hem:

Profeet Jezus (Arabisch: ^Iesaa, عيسى), vrede zij met hem, de zoon van Maria (Arabisch: Meryem, مريم), was een Boodschapper van Allah. Hij riep de mensen op tot de Religie de Islam en om te geloven in de Eenheid van God, Allah. Profeet Jezus werd ook gesteund met Mirakels.

De mensen van zijn tijd stonden bekend om hun hoge vaardigheid in de geneeskunde. Maar toch konden de mensen hem niet nadoen in wat hij door de Wil van Allah kon doen. Want Profeet Jezus kon door de Wil van Allah de doden doen herleven en de blindheid en de vitiligo (huidziekte) genezen. Deze twee ziekten werden door de mensen van zijn tijd, die bedreven waren in de geneeskunde, gewoonlijk als onbehandelbaar beschouwd. Dat wil zeggen dat geen een van hen in staat was om te doen wat de Profeet Jezus deed. 

Niemand was in staat om de doden tot leven te wekken of blinden te genezen of degene die aan vitiligo leed, te genezen, door zijn hand op de persoon te leggen of over zijn ogen te vegen zoals Profeet Jezus het deed.

Dit zijn buitengewone gebeurtenissen die alleen voor de Profeten plaatsvinden door de Wil van Allah.

Als alle ongelovigen hun krachten zouden bundelen in een poging om het Mirakel van een Profeet na te doen, zouden ze alleen maar met een mislukking worden geconfronteerd.

Profeet Moehammed vrede zij met hem:

Wat betreft onze meester Profeet Moehammed, vrede zij met hem, Allah ondersteunde hem met vele Mirakelen.

De mensen ten tijde van de Profeet Moehammed waren beroemd om hun welsprekendheid in de Arabische taal. Het grootste Mirakel dat aan de Profeet Moehammed, vrede zij met hem, is gegeven, is de Heilige Koran. De Heilige Koran is het Boek dat altijd wordt beschermd tegen vervalsing. Het is een Mirakel dat al eeuwenlang bestaat en onbetwist zal blijven tot de Dag der Opstanding. Ondanks de vaardigheid die de Arabieren van toen in de Arabische taal hadden, waren ze niet in staat om een Soera te bedenken die vergelijkbaar is met die in de Heilige Koran.

Hoe geëerd zijn we om deel uit te maken van de gemeenschap van de Profeet Moehammed, degene die Allah ondersteunde met vele verbazingwekkende Mirakelen die getuigen van zijn waarheidsgetrouwheid.

Een ander voorbeeld van zijn Mirakelen, vrede zij met hem, is wat is overgeleverd door al-Boegariey en Moeslim via de route van Djabir.

Ze hadden overgeleverd dat op de dag van al-Hoedaybieyah de mensen dorst hadden. De Profeet had toen een kleine waterkan voor zich waarmee hij de kleine wassing voor het Gebed wilde doen (Arabisch: al-Woedoe', الوضوء).

De mensen verzamelden zich toen om de Profeet heen. Hij vroeg hun: "Wat is er aan de hand?"

Ze zeiden: "O Profeet van Allah, we hebben geen water meer om te drinken of Woedoe' mee te doen, behalve dat wat u in uw handen heeft."

De Profeet deed zijn handen in de waterkan en het water begon tussen zijn vingers uit te komen.

Djabir zei: “We dronken allemaal, deden Woedoe' en vulden onze waterkannen.”

Een persoon vroeg hem: "Met hoeveel waren jullie?"

Hij zei: "Als we met 100.000 waren, dan zou dit water genoeg zijn geweest. We waren echter met 1500.”

We vragen Allah om ons goedheid te schenken van de zegeningen van de Profeten en de Boodschappers en we vragen Allah om ons onder degenen te laten zijn die in staat van vroomheid sterven. Amien.

Deel deze pagina




GERELATEERDE ARTIKELEN