De Belangrijkste Kennis - 7

Beste jeugd,

We beginnen met de naam van God, we prijzen God en vragen Hem om de eer en de rang van onze Profeet Moehammed te verhogen. En zijn gemeenschap te beschermen tegen datgene waarvoor hij vreesde.

In deze les gaan we het weer hebben over de voorvader van ons allemaal, de Profeet Adam. Wist jij dat hij ook in het Arabisch Adam wordt genoemd? Vorige keer hebben we gezegd dat Adam en zijn vrouw Hauwwaa’ (Eva) eerst voor een lange tijd in het Paradijs leefden en dat Allah ze daarna naar de aarde had gestuurd. Het Paradijs, zoals je het weet, is een hele grote plaats en op een grote afstand van ons verwijderd. Het Paradijs is een plek die echt bestaat, net zoals de aarde echt bestaat. Alleen omdat wij het niet kunnen zien en omdat er geen raketten naartoe gestuurd kunnen worden betekent het niet dat het niet bestaat.

Herinner je je dat we de laatste keer zeiden dat er iets uit het Paradijs bij ons op aarde is? Kijk maar of je kan herinneren wat het is. Hier is een andere vraag. Hoeveel jaar leefden Adam en Hauwwaa’ in het Paradijs voordat ze naar de aarde werden gestuurd? De antwoorden vind je aan het einde van dit artikel.

Profeet Adam en Hauwwaa’ hadden veel, heel veel kinderen. Bij de meeste van haar bevallingen kreeg Hauwwaa’ een tweeling, een jongen en een meisje. Hun zonen konden destijds trouwen met hun zussen, maar niet met hun tweelingzussen. Dus de kinderen van Adam trouwden en kregen kinderen en daardoor kwamen er steeds meer en meer mensen op de aarde. Na de tijd van de Profeet Adam openbaarde Allah dat broers niet meer met hun zussen mochten trouwen. Dit was alleen toegestaan in de regels die aan de Profeet Adam door Allah werden geopenbaard.

Alle kinderen van de Profeet Adam waren Moslims. Hij leerde hen het geloof dat er geen andere God is dan Allah, en zij accepteerden dat Profeet Adam hun Profeet en Boodschapper was. Profeet Adam leerde aan hen hoe ze moesten bidden, vasten en hoe ze de Islamitische Bedevaart (Hadj) moesten doen.

Profeet Adam had de kennis van hoe je moest leven op aarde, hij had kennis over het bouwen van gebouwen, en hoe brood gebakken kon worden, en hoe hij kon leven op een eerbare en respectabele wijze.

Profeet Adam leefde heel lang, voor 1000 jaar. In zijn tijd werd er door niemand godslastering gepleegd en niemand verliet de Islam.

Iedereen was Moslim, maar zonden die kleiner dan godslastering zijn, kwamen wel voor.

Het is belangrijk om het verschil tussen godslastering en zondes die kleiner zijn dan godslastering te weten. Godslastering is een geloof, of een uitspraak of een actie die tegen het Islamitische geloof is. Als een Moslim godslastering begaat, is hij geen Moslim meer. Er zullen een paar voorbeelden van godslastering gegeven worden om dit te verduidelijken. Het geloven dat God niet bestaat, is godslastering. Het zeggen dat Jezus de zoon van God is, is godslastering. Het neerknielen voor een idool is godslastering. Als een Moslim godslastering begaat, moet hij terugkeren tot de Islam door te stoppen met de godslastering en zichzelf te ontdoen van de godslastering door te geloven in de twee Islamitische Geloofsgetuigenissen en deze uitspreken. De twee Islamitische Geloofsgetuigenissen zijn: Er is geen andere God dan Allah en Moehammed is de Boodschapper van Allah. Als hij zich ontdoet van de godslastering, dan wordt hij weer Moslim.

Godslastering is de ergste zonde en daarnaast zijn er zonden die minder erg zijn dan godslastering. Als de Moslim zulke zondes verricht, verlaat hij de Islam niet, maar hij moet wel zijn spijt betuigen tot God. Enkele voorbeelden van zondes die geen godslastering zijn, zijn iemand onterecht vermoorden, ontucht en overspel plegen, het niet bidden van de verplichte Gebeden, drugs gebruiken en alcohol drinken en dat de vrouw haar lichaam niet juist bedekt. Iedere verantwoordelijke Moslim moet van een bevoegde Moslim geleerde leren wat godslastering is en welke zondes kleiner dan godslastering zijn, zodat hij kan voorkomen dat hij deze zondes pleegt.

De eerste keer dat een persoon een andere persoon vermoord heeft, was toen één van de kinderen van de Profeet Adam zijn broer doodde. Deze broers heetten Qabiel en Habiel (Kaïn en Abel). Qabiel vermoorde Habiel omdat hij jaloers was op hem. Deze moord was een grote zonde, maar Qabiel verliet daardoor niet de Islam, want deze daad is geen godslastering.

Er wordt gezegd dat nadat de Profeet Adam stierf, hij werd begraven in een stad genaamd Mina dichtbij een Moskee genaamd Al-Gayf. Mina is een stad vlakbij Mekka. Er wordt ook gezegd dat naast Adam zeventig (70) andere Profeten zijn begraven.

Nadat de Profeet Adam overleed, bleven zijn kinderen en hun kinderen Moslims. Allah maakte één van de kinderen van de Profeet Adam tot een Profeet die de mensen bleef onderwijzen en hen opdroeg de goede daden te doen en niet te zondigen. De volgende keer zullen wij vertellen over deze Profeet van Allah.

De antwoorden op onze vragen:

Welk voorwerp op de aarde komt uit het Paradijs? De Zwarte Steen op één van de hoeken van de Kaäba is een steen uit het Paradijs. Deze steen was vroeger heel helder, maar werd zwart nadat de godslasteraars er vaak met hun handen overheen gingen.

Hoeveel jaar leefden de Profeet Adam en Hauwwaa' in het Paradijs voordat ze naar de aarde kwamen? Ze leefden 130 jaar in het Paradijs voordat ze naar de aarde kwamen.

Allah is niet onze vader. Allah is onze Schepper en wij zijn allemaal afstammelingen van de Profeet Adam.

Deel deze pagina




GERELATEERDE ARTIKELEN