De Islam is geen extreme maar een gematigde Godsdienst

Ik begin met de naam van Allah. Degene Die veel genade geeft in ons dagelijks leven aan de gelovigen en de ongelovigen. Degene Die veel genade geeft in het Hiernamaals alleen aan de gelovigen.

Wij danken Allah, de Heer en Schepper der werelden en aarden, en prijzen Hem voor al Zijn weldaden die Hij ons heeft gegeven.

Ik getuig dat er geen andere God is dan Allah, De Enige God, Hij Die geen partner in de Goddelijkheid heeft, Degene Die geen gelijke heeft. En ik getuig dat Moehammed Zijn Dienaar en Boodschapper is.

Wij vragen Allah om de eer en de rang van onze Profeet Moehammed te verhogen. En de rang van zijn El-Èl (familie) en de Metgezellen te verhogen. En zijn gemeenschap te beschermen tegen datgene waarvoor hij vreesde.

O Allah, geef ons de kennis die voor ons gunstig is, begunstig ons met de kennis die U ons heeft gegeven en vergroot onze kennis.

Vervolgens broeders en zusters in het geloof, ik beveel jullie aan om alle verplichtingen te verrichten en de zonden te vermijden. Ik beveel jullie ook aan om gehoorzaam aan Allah te zijn.

Broeders en zusters in het geloof, onze toespraak van vandaag gaat over gematigdheid. Over het belang van gematigdheid en het effect ervan op de persoon zelf, het hele gezin, de maatschappij en op het hele land. Onze toespraak gaat ook over de risico's van het extremisme in de religie.

Het is belangrijk om over de verplichtingen in de Islam te leren. Het is ook belangrijk om over alles wat verboden is te leren. Dat is van groot belang voor ons ter bescherming tegen terrorisme. De juiste kennis leren over onze Godsdienst is van enorm belang voor ons. Want het beschermt ons tegen de misleiding. Doordat we de juiste kennis over  onze Godsdienst leren, kunnen we onderscheid maken tussen juistheid en onjuistheid. We kunnen daardoor ook onderscheid maken tussen extremisme en gematigdheid.

De onwetendheid over de Godsdienst is vaak de oorzaak van het verspreiden van de slechte of de onjuiste ideeën. Het is ook meestal het gevolg van het verspreiden van de satanische oordelen die absoluut geen betrekking hebben op de Islamitische wetten.

Het terrorisme en de criminaliteit behoren niet tot de Islam, het geloof van de moslims. De moslims moeten niet worden beoordeeld op wat sommige dwazen doen die zich valselijk bij hen voegen.

Moslim broeders en zusters,

Doordat we onszelf grote zorgen maken over onze gemeenschap, willen wij jullie waarschuwen voor de bedervers die de anderen willen misleiden. Zij willen valselijk beweren dat zij alleen tot de Islamitische gemeenschap behoren en niemand anders dan zij. Hiermee willen ze de Islamitische gemeenschap beschadigen en zwartmaken.

Een van deze bedervers heeft gezegd, wat betekent: "wie onze denkwijze aanneemt, hoort bij ons. En degene die onze denkwijze niet aanneemt, is een afvallige, zal met de dood bestraft worden en we zullen zijn geld veroveren".

Door dit soort propaganda en deze uitspraken hebben zij mensen doodgemaakt en hun bezittingen geroofd. Ze hebben mensen, overheidspersonen, moslimgeleerden, handelaars, journalisten, artsen, ingenieurs, boeren, ouderen, jongeren, vrouwen, kinderen en bejaarden doodgemaakt. Ze hebben heel veel mensen met de doodstraf veroordeeld en hun bezittingen buitgemaakt.

Als je de juiste kennis van je Godsdienst geleerd hebt, dan weet je wie de juiste geleerden zijn. Als je de juiste kennis van je Godsdienst geleerd hebt, dan kun je onderscheid maken tussen een gematigde moslim en een terrorist.

Broeders en zusters in het geloof, een gematigde moslim is een persoon die het beste wil voor zijn maatschappij, gezin, familieleden, vrienden en zijn land. De gematigde moslims zijn belangrijk voor ons land. Een gematigde moslim is een oprecht persoon. Het is zeer belangrijk voor ons allemaal om elkaar te ondersteunen en te aan te moedigen om het juiste en het goede te doen. En om elkaar te helpen om de zonden te vermijden en om zich te onthouden van de slechte daden.

De Islam is geen extreme Godsdienst, maar een gematigde Godsdienst. Wij moeten goed nadenken over de gevolgen van terrorisme om onze maatschappij te kunnen beschermen. Wij moeten allemaal oplettend zijn. Het samenwerken in de maatschappij is zeer belangrijk om de terroristische ideologieën te bestrijden en te vernietigen.

Onze Profeet Moehammed is de Profeet van genade. Wij volgen hem in alles, omdat hij de beste manieren van omgang heeft. Wij vragen Allah om de eer en de rang van onze Profeet Moehammed te verhogen.

Wij vragen Allah om ons en ons land te beschermen tegen terrorisme.

Ik vraag Allah om mij en jullie te vergeven.

Deel deze pagina




GERELATEERDE ARTIKELEN