Waarom vieren Moslims geen Kerst?

Waarom vieren Moslims geen kerstmis en wat is de reden hiervoor? Wij willen jou uitleggen waarom Moslims geen kerst vieren. Wij willen jou ook enkele redenen hiervoor geven.

Veel mensen denken misschien dat Moslims niet in Jezus geloven. In tegenstelling tot wat veel mensen misschien denken, is dat de Moslims wel in Jezus geloven. Ja inderdaad, de waarheid is dat Moslims wel in Jezus geloven. Moslims geloven in Jezus en houden van Jezus.

Moslims geloven dat Jezus een van de meest nobele, geëerde, eervolle en rechtvaardige schepsels is van God. De Moslims geloven ook dat Jezus een Profeet en Boodschapper van God is. Maar de Moslims geloven niet dat Jezus de Schepper van de wereld is. De Moslims geloven ook niet dat Jezus de zoon van God is. God heeft Jezus geschapen, dus Jezus is een mens. In de Islam is het verplicht om te geloven dat Jezus echt op aarde heeft geleefd. Dus als een persoon niet in het Profeetschap van Jezus gelooft, dan is hij geen Moslim.

De Moslims geloven ook dat de moeder van Jezus, de Maagd Maria, de beste van alle vrouwen is. In feite is het negentiende Hoofdstuk van de Koran naar haar vernoemd. Het negentiende Hoofdstuk van de Koran is Soerat Meryem. Meryem is de naam van Maria in het Arabisch, dus de moeder van Jezus.

Samenvattend, de Moslims geloven dat Jezus een Profeet is die ongeveer 2000 jaar geleden werd geboren. Moslims geloven ook dat de Profeet Jezus een nakomeling is van de Profeet Jakob.

God beval de Engel Gabriël om de ziel van Jezus in de Maagd Maria te blazen. Maria was een maagd die geen man had aangeraakt. Door de Wil van God werd Maria op deze ongebruikelijke manier zwanger.

Toen Jezus jong was, bestudeerde hij de originele Thora. De originele Thora is het Heilige Boek dat aan de Profeet Mozes geopenbaard was, maar toentertijd was het nog niet vervalst.

Op 30-jarige leeftijd begon Jezus zijn missie als een Profeet, een ontvanger van de Goddelijke Openbaring. Zijn missie was om het Israëlitische volk en anderen op te roepen tot het aanbidden van de Enige God. De Enige God die Eeuwig is, Die de Perfecte Eigenschappen heeft, Die Onvergelijkbaar is met alle schepsels, Die niets en niemand nodig heeft en de Schepper van de hele wereld is.

God openbaarde nieuwe Heilige wetten aan de Profeet Jezus. Deze wetten schaften bepaalde wetten af die eerder aan Profeet Mozes geopenbaard waren.

Er waren toen weinig mensen die in de Profeet Jezus geloofden. De meeste mensen geloofden niet in hem. Mede Israëlieten verraadden Jezus en spanden samen om hem door de Romeinse staat te laten executeren. Profeet Jezus werd tegen zulk verraad beschermd. God liet de Profeet Jezus veilig opstijgen naar de Hemel.

Moslims geloven dat Profeet Jezus voor het einde der tijden naar de aarde zal terugkeren. Jezus zal dan de mensen informeren dat hij nooit mensen heeft opgeroepen tot een religie die 'Christendom' wordt genoemd. Maar dat hij eigenlijk een van degenen is die zich onderwierp aan de Wil en de Bevelen van God. Dat wil zeggen dat hij een Moslim is.

Wat is er toen met de Goddelijke Boodschap van Jezus gebeurd? De Boodschap van Jezus werd veranderd, vervalst en toegeëigend door huichelaars en heidenen met bijbedoelingen en politieke agenda's.

We willen beginnen om dit vanuit dit historisch perspectief te bespreken. Als iemand de geschiedenis van het Christendom met een open geest onderzoekt, zal men zien dat de leringen van Jezus niet betrouwbaar bewaard of overgedragen zijn. Welbeschouwd is het fundamentele punt over de vraag of Jezus al dan niet menselijk of (zogenaamd) Goddelijk was, aangevochten. De standaard Christelijke leer van de zogenaamde drie-eenheid werd pas officieel gemaakt tijdens de Raad van Nicea. Dit vond plaats 300 jaar nadat Jezus op aarde was. Met andere woorden, er is meer tijd verstreken voordat Christelijke leiders bepaalden wat (zogenaamd) de aard van Jezus was dan de hele geschiedenis van de Verenigde Staten van Amerika.

Laten we ook eens kijken naar wat in de evangeliën van het nieuwe testament wordt genoemd. De Encyclopedia Americana zegt: “De inhoud van het ‘nieuwe testament’, zoals we dat nu hebben, werd pas in de vierde eeuw volledig samengesteld.” Met andere woorden, het nieuwe testament werd pas 300 jaar na de tijd van Jezus 'voltooid'.

Verder zijn de oudste delen van het ‘nieuwe testament’ in het Grieks. Maar Jezus onderwees zijn leerlingen niet in het Grieks, maar in een andere taal dan het Grieks.

Op dezelfde manier zegt de Encyclopedia Americana: “Het ‘nieuwe testament’ is van begin tot eind een Grieks boek. Ondanks dat de mondelinge overleveringen van de daden en de uitspraken van Jezus ongetwijfeld verspreidden in het Aramees, wat nog steeds de gesproken taal was van Palestina en sommige andere delen van het Nabije Oosten.”

Om het nog erger te maken, de Christelijke geleerden weten niet wie die teksten in de Griekse taal heeft vertaald. Ook twijfelen de Bijbelse historici aan het auteurschap van alle vier de zogenaamde ‘Evangeliën’. Bovendien zijn er in verschillende kerken verschillende ‘Bijbels’. We bedoelen hier niet simpelweg verschillende vertalingen in verschillende talen. Nee, maar dat de Katholieke Bijbel niet dezelfde boeken heeft als de Koptische Bijbel. De Bijbel van de Ethiopische Kerk is niet hetzelfde als de Bijbel van de Syrische Kerk. De Protestantse Kerk heeft talrijke groeperingen, zoals de Baptisten, Lutheranen, Presbyterianen, de Zevende dag Adventisten, Anglicanen, etc. De Protestantse Kerk begon zijn start pas VIJFTIENHONDERD JAAR na de tijd dat Jezus op aarde was. Bovendien is hun Bijbel ook anders dan de Bijbel van de Katholieken. En het is van de Katholieken aan wie de Protestanten hun denominatie ontlenen! Voor de oplettende en de oprechte persoon is dit genoeg reden om hem ervan te weerhouden de Bijbel het woord van God te noemen. Want het is duidelijk dat het door de mensen veranderd is.

We zullen nu kort het Islamitische geloof in de Schepper beschrijven. De naam van de Schepper in het Arabisch is ‘Allaah’. Als Moslims geloven we dat God ons het vermogen gaf om logisch na te denken. Door het gebruik van dit vermogen, zijn wij in staat om waarheid van onwaarheid te onderscheiden. We weten allemaal dat het geheel groter moet zijn dan de delen. We weten allemaal dat een dochter haar eigen moeder niet kan baren. Ons verstand is van onschatbare waarde. We kunnen het gebruiken om het verschil te kennen tussen het ware geloof in God en de talrijke valse geloofsovertuigingen over God.

Moslims geloven dat er Eén, Perfecte en Alwetende Schepper is. Deze wereld had zichzelf niet tot bestaan kunnen brengen. Het logische denkvermogen impliceert direct het bestaan van de Schepper. De Schepper heeft geen begin. De Schepper is Eeuwig en heeft geen einde. De Schepper is niet gebonden aan tijd. De Schepper verandert niet. De Schepper is absoluut vrij van de behoefte aan iets en heeft nooit iets nodig. God lijkt absoluut niet op de schepsels. God heeft geen maat, vorm of afmetingen. Het bestaan van God is niet in een ruimte. God is geen materieel of spiritueel wezen. God bestaat zonder plaats en zonder richting. God is niet voorstelbaar. Alles wat buiten God bestaat, of het nu licht of duisternis is, daden of gedachten, tijd of plaats, is door de Enige Echte Schepper geschapen. God heeft geen partners, deelgenoten, metgezellen of gelijkenissen.

Moslims geloven niet dat God zich op een plaats bevindt. Want God is de Schepper van alle locaties. En God bestond al vóór het scheppen van de plaatsen. Nadat God de locaties schiep, is Hij niet veranderd. Hieruit weten we dat de Schepper niet in de Hemel is en ook niet op welke andere plaats dan ook. Dus de Schepper bestaat zonder op een plaats te zijn. Het logische denkvermogen vertelt ons dat de Schepper geen object is. Want objecten hebben ruimte nodig en de Schepper van de ruimte heeft geen ruimte nodig. Dus de Schepper is geen vader. En geen enkel persoon of ding heeft een ‘deel van God in zich’. Dit is de reden waarom we Jezus niet de ‘zoon van God’ noemen. Ondanks dat we het geboorteverhaal van Jezus bijzonder vinden, is dat geen reden om hem de ‘zoon van God’ te noemen. En als we even de tijd nemen om na te denken, moeten we erkennen dat Jezus niet God kan zijn. Want God heeft per definitie geen begin en God is Vrij van iets nodig te hebben. Maar Jezus had duidelijk een begin en Jezus had duidelijk behoeften.

Dus wanneer wij als Moslims worden gevraagd waarom we geen kerstmis vieren, zeggen we beleefd dat we niet geloven dat kerstmis in overeenstemming is met de ware leer van Jezus. God is Perfect en God verandert niet. Dus het ware geloof in God verandert ook niet.

Jezus was een eervolle Profeet en Boodschapper van God. Jezus riep de mensen op om de ware Schepper te aanbidden en niet de schepsels. Jezus deed dat net zoals alle Profeten die dat voor hem deden. Dus Profeten riepen de mensen op om de ware Schepper te aanbidden en niet de schepsels.

De laatste Profeet en Boodschapper van God is Profeet Moehammed. Profeet Moehammed riep ook de mensen op om de ware Schepper te aanbidden en niet de schepsels. Dus de Profeet Moehammed riep de mensen op tot hetzelfde onweerlegbare geloof in God dat Jezus ook onderwees.

Als iemand echt het pad van Jezus wil volgen, dan moet hij (of zij) de weg van de Islam volgen. Want de Islam is de religie van alle Profeten. De Islam is ook de weg naar de eeuwige gelukzaligheid in het Paradijs die Jezus beloofde.

Wij danken Allah de Heer en Schepper der werelden en aarden.

Deel deze pagina




GERELATEERDE ARTIKELEN