Het Paradijs is de plaats van de veiligheid

Ik begin met de naam van Allah. Degene Die veel genade geeft in ons dagelijks leven aan de gelovigen en de ongelovigen. Degene Die veel genade geeft in het Hiernamaals alleen aan de gelovigen.

Wij danken Allah, de Heer en Schepper der werelden en aarden, en prijzen Hem voor al Zijn weldaden die Hij ons heeft gegeven.

Ik getuig dat er geen andere God is dan Allah, De Enige God, Hij Die geen partner in de Goddelijkheid heeft, Degene Die geen gelijke heeft. En ik getuig dat Moehammed Zijn Dienaar en Boodschapper is.

Wij vragen Allah om de eer en de rang van onze Profeet Moehammed te verhogen. En de rang van zijn El-Èl (Moslim Familie) en de Metgezellen te verhogen. En zijn gemeenschap te beschermen tegen datgene waarvoor hij vreesde.

O Allah, geef ons de kennis die voor ons gunstig is, begunstig ons met de kennis die U ons heeft gegeven en vergroot onze kennis.

Broeders en zusters in het geloof, ik beveel jullie aan om alle verplichtingen te verrichten en de zonden te vermijden. Ik beveel jullie ook aan om gehoorzaam aan Allah te zijn.

Het is een verplichting voor iedere verantwoordelijke persoon om te weten dat Allah de Enige God is en dat Hij geen partner heeft in goddelijkheid. Allah heeft geen gelijke. Allah lijkt op niets. Allah is geen lichaam. Het is onmogelijk om de eigenschappen van het lichaam aan Allah toe te schrijven. Allah heeft geen lichaam en geen vorm. Allah is vrij van alle gedaanten en vormen. Allah lijkt op niets, Allah lijkt nergens op. Iedere verantwoordelijke persoon is verplicht om dat te geloven. Het is ook een verplichting om te geloven dat Allah niets en niemand nodig heeft. Allah heeft geen plaats nodig. Allah is niet op de aarde en niet in de Hemel en niet op te Troon, want Allah heeft niets en niemand nodig. Degene die gelooft dat Allah in iets is of bestaat in iets, is geen moslim. Het is ook een verplichting om te geloven dat Allah op niets van Zijn schepsels lijkt, op geen enkele manier of wijze.

Broeders in het geloof, degene die Moslim blijft en het juiste geloof in Allah en in Zijn Boodschapper heeft en die de afvalligheid vermeden heeft, zal naar het Paradijs gaan. En dat is ook degene die van het eeuwige verblijf in de Hel gered wordt. Maar degene die als afvallige overlijdt en een verantwoordelijke persoon was, zal voor eeuwig in de Hel verblijven. Wij zijn verplicht om Moslims te blijven door het vermijden van de afvalligheid. De afvalligheid betekent het verbreken van de Islam door een blasfemische of godslasterlijke uitspraak of een blasfemische daad of een blasfemisch geloof. Helaas zijn er tegenwoordig veel uitspraken, daden en geloven die blasfemisch of godslasterlijk zijn.

De Moslim is de enige die naar het Paradijs zal gaan. Het Paradijs is de plaats voor het eeuwig voortdurend genot en veiligheid. Het Paradijs bestaat nu, het is al geschapen en voorbereid. Allah heeft het Paradijs geschapen. Allah heeft gewild dat het Paradijs en de Hel voor eeuwig blijven en dat ze geen einde hebben. Degene die gelooft dat het Paradijs en de Hel of een van beide zullen vernietigd worden, is geen Moslim. Want het is bevestigd in de Koran dat het Paradijs en de Hel voor eeuwig zullen blijven.

Broeders in het geloof, het is verplicht om te geloven dat Allah genot voor de Moslims in het Paradijs heeft voorbereid en dat ze voor eeuwig daar zonder einde zullen verblijven. Dus ze zullen nooit doodgaan. Ze krijgen daar geen verdriet, geen ziekte en geen angst. Ze worden niet verstandelijk gestoord. Ze worden niet moe of depressief. Zij voelen zich niet slaperig, omdat ze nooit moe zijn. Hun harten zijn altijd vol met blijdschap. Zij leven voor eeuwig en voortdurend in genot. De Boodschapper van Allah onze Profeet Moehammed, moge Allah zijn eer en rang verhogen, heeft verteld dat het Paradijs schitterend is en glanzend licht bevat. Dus er is geen duisternis in het Paradijs. Het Paradijs is zeer breed en groot. Het Paradijs is vol met licht, terwijl er geen zon en maan is. Maar de Moslims herkennen de dag en de avond door een teken dat Allah hiervoor heeft vastgesteld. De Profeet, moge Allah zijn eer en rang verhogen, heeft verteld, wat betekent: "Als je naar een vogel kijkt in het Paradijs en er zin in krijgt om te eten, dan zal die gebraden van boven naar je handen komen". Nadat de Moslim het heeft opgegeten, brengt Allah hem weer terug zoals hij was en dan vliegt hij weer. Allah heeft de Macht over alles. Er zijn rivieren van water waarvan de kleur, geur en smaak onveranderlijk is. Het is lekker water. De Moslims drinken van dat water omdat ze ervan genieten en niet omdat ze dorst hebben. Want in het Paradijs krijgen zij nooit dorst. Ze zitten op hun tronen en als ze willen drinken, gaat het water omhoog naar hun toe. Ook als ze trek hebben in fruit, buigt de boom naar hun toe, terwijl ze op hun tronen zitten. Ze eten niet omdat ze honger hebben, maar ze eten wanneer ze er zin in hebben. In het Paradijs is er geen honger en geen dorst. Het Paradijs is de plaats voor het eeuwig voortdurend genot. De gelovigen zijn de enigen die het Paradijs ingaan. Ze hebben bedden en tronen waarop ze zitten en leunen, niet omdat ze moe of slaperig zijn, maar omdat ze genieten. Deze zitplaatsen zijn bekroond met aquamarijn, parels en robijnen. Dat zijn een aantal voorbeelden van het genot in het Paradijs dat Allah voor de Moslims heeft voorbereid. Er is een boom in het Paradijs die Toebaa (Arabisch: طوبى) wordt genoemd. De ruiter loopt onder zijn schaduw gedurende 100 jaar en kan dan nog niet de grens ervan bereiken. Vanuit deze boom komen de kleren van de bewoners van het Paradijs die ze dragen. En daar worden de kleren niet vuil, verslijten niet en stinken ook niet. In het Paradijs is er geen ontlasting, geen urine en geen viezigheid. Het Paradijs is de plaats voor het voortdurend genot en eeuwige blijdschap.

Wij vragen Allah dat wij als Moslims doodgaan en om ons naar het Paradijs te laten gaan zonder bestraffing te krijgen.

Ik vraag Allah om mij en jullie te vergeven.

Deel deze pagina




GERELATEERDE ARTIKELEN